FANDOM

Jak
Jak
Informacje
Gatunek Człowiek
Wiek 15 (The Precursor Legacy)

20 (Jak and Daxter: Zaginiona granica)

Płeć mężczyzna
Wygląd
Moce i zdolności
Relacje
Krewni Damas (ojciec)
Szczegóły
Głosu użyczył(a) Mike Erwin-Jak 2, Jak 3, Jak X: Combat racing

Josh Keaton-Jak and Daxter: Zaginiona granica(angielski)

Jak (Znany wcześniej jako Mar) – główna postać z serii Jak and Daxter. Jest jedynym tytułowym bohaterem, którym można grać przez wszystkie części (nie licząc pobocznej gry Daxter). Zadebiutował w The Precursor Legacy jako piętnastolatek. Ostatni raz pojawił się w Jak and Daxter Zaginiona granica, gdzie miał dwadzieścia lat. Jest synem Damasa, urodził się w Domu Mara w Haven City, później jednak został przeniesiony przez Samosa Hagai do Sandover Village.

Przez większość gier z serii - poczynając od "Jak II" do "Jak X: Combat Racing" - głosu Jakowi użyczał Mike Erwin. Jednakże, w części "Zaginiona Granica" był to Josh Keaton. W "The Precursor Legacy", Jak z nieznanych powodów nie odzywa się, a dźwięki wydawane podczas np. walki podłożył Aaron Lohr (nie został wymieniony w napisach końcowych).

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Jak urodził się w Wielkim Domu Mara w Haven City jako syn króla Damasa. Jego matka nie została wspomniana w żadnej części.

Krótko po jego narodzinach, Damas padł ofiarą spisku Barona Praxisa oraz Vegera. Ich polityka została określona jako Wojna Metal Headów. Praxis dzięki tyranii rósł w siłę i stał się władcą Haven City, a potem wygnał Damasa na ogromną pustynię zwaną Wasteland. Jak został sierotą porzuconą na ulicach Haven City. Z nieznanej przyczyny stracił też swoje imię, Mar.

UmiejętnościEdytuj

Jak posiada umiejętność absorbowania różnorodnych Eco i ich kontrolowania. W grze Jak 2 zyskał moc transformacji w Mrocznego Jaka z powodu eksperymentów z Mrocznym Eco które były przez 2 lata przeprowadzane na nim na rozkaz Barona Praxis. Natomiast w Jak 3 dostał on od Prekursorów moc Jasnego Eco która pozwala mu na transformację w Jasnego Jacka, manipulując Dark Eco które znajduję się w jego ciele.

CiekawostkiEdytuj

Zobacz takżeEdytuj